Doe eens wat anders!


Een maand geleden maakte zangeres Pink bekend dat nu ze moeder is van de 15 maanden oude Willow, ze zich past echt bewust is geworden van hoe veel ze vloekt. Ze zei zelfs : "Ik ben mama, ik ben me er meer bewust van. Ik snap waarom mijn vrienden boos op mij zijn als ze hun kinderen in de auto hebben en mijn muziek staat op. Sorry!"

Voorspelbaar
Logisch dat je als jock dit verwerkt in je spreek als je een plaat van Pink op je playlist hebt staan. Maar alleen jammer dat ik al zappend langs de verschillende radiostations hoor dat elke keer dit verhaal bij elke jock op dezelfde voorspelbare manier wordt gebracht.

Aan de factoren van wat nieuws is en wat niet kun je als jock niks veranderen waardoor je op veel stations (die Pink draaien) dezelfde verhalen zult horen maar als jock kun je je wel onderscheiden op de manier hoe je het verhaal brengt.

Onderscheidend
Elke jock bracht het verhaal namelijk die week als volgt: “Pink was dat bij [NAAM RADIOSTATION] en ze heeft laatst belooft dat ze minder gaat vloeken omdat bla bla…”. Of: “[NAAM RADIOSTATION met Pink en Blow me one last kiss, en geloof het of niet ze heeft in een interview beloofd dat ze minder gaat vloeken etc.” Met andere woorden om en nabij elke keer hetzelfde verhaal op dezelfde manier en dus niet onderscheidend van alle andere stations en jocks.

En als je niet opvalt in de grijze massa van de vele stations die Pink draaien en er dus iets over melden, is het belangrijk dat je je onderscheidt en daar je stationsnaam ‘aan hangt’ zodat het de herinnering stimuleert van je luisteraars die respondenten zijn voor het luisteronderzoek.

Fuck
Dus zoek een andere manier dan de luie gemakkelijke manier waarop iedereen het verhaal zal brengen. Roep direct na de plaat bijvoorbeeld eens een paar vloekwoorden: “fuck, shit, bitch, asswipe, dipshit!” En zeg dan:  “dat zijn woorden die je Pink voortaan niet meer hoort roepen want bla bla.”

Dan trek je meteen de aandacht na de plaat en dus de kans om de stationsnaam te laten herinneren en je brengt hetzelfde verhaal op een unieke manier.

Invalshoek
Of zoek een andere invalshoek. Begin na de plaat bijvoorbeeld met: “hoe vaak vloek jij eigenlijk en welke woorden gebruik jij dan? Pink heeft zich in elk geval voorgenomen om minder te gaan vloeken want bla bla…” Je kunt er zelfs een interactieve oproep aan vastplakken door de luisteraar op te roepen om hun favoriete scheld/vloekwoorden door te geven.

Belangrijk is dat je in elk geval niet kiest voor de weg die iedereen al neemt want dan voeg je niets toe. Denk dus niet alleen na over wat je zegt maar ook over de manier HOE je het zegt en brengt.

Simplex Magazine2

Aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat.

Radio Stuff Friends

Reacties

Recent Comments Widget

Populaire berichten

Radio Stuff Nieuws

AllAccess Headlines

FMQB News

Radio Ink Headlines